Toimitusehdot

Toimitusehdot lyhyesti

Minime.fi on Nisuva Oy:n lastenhuoneen sisustustuotteiden, lelujen ja vauvanhoitotarvikkeiden kotimainen internet-kauppa osoitteessa www.minime.fi. Tässä toimitusehdot lyhyesti, tarkempi selostus on jäljempänä. Lue ainakin tämä kohta!

  1. Tuotteilla on 14 päivän ilmainen palautusoikeus.
  2. Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tuotetietojen yhteydessä. Jos tuote ei olekaan saatavana, siitä ilmoitetaan asiakkaalle. Tällöin jo maksetut rahat palautetaan sinulle viikon kuluessa, ellet halua vaihtaa tuotetta toiseen. Jos tilauksessa olevilla tuotteilla on ilmoitettu tuotetiedoissa eri pituiset toimitusajat, toimitusaika on pisimmän toimitusajan mukainen.
  3. Tilaus toimitetaan Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen. Valittavana on myös kotiinkuljetus.
  4. Maksutavat: Klarna Checkout. Klarna Checkout tarjoaa seuraavat maksutavat: lasku, erämaksu, pankkipainikkeet sekä luottokorttimaksut.
  5. Tuotteen hinta ilmoitetaan tuotteen tietojen yhteydessä ja ostoskorissa. Tuote myydään sillä hinnalla, joka on esitetty tilaushetkellä.
  6. Toimitus Postiin tai Matkahuollon toimipisteisiin on 5.50e. Yli 79e tilauksissa toimitus on maksuton. Lisämaksusta tilaukselle on valittavissa myös kotiinkuljetus.
  7. Jos saat väärän tai virheellisen tuotteen, ilmoitathan asiasta mahdollisimman pian sähköpostitse asiakaspalveluun asiakaspalvelu@minime.fi.
  8. Nisuva Oy ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Nisuva Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten tavarantoimittajan toiminnasta, sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Nisuva Oy:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

Tarkemmat toimitusehdot

1. Toimitusaika

Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tuotetietojen yhteydessä kohdassa TOIMITUSAIKA. Enne kuin otat asiakaspalveluun yhteyttä tiedustellaksesi tilauksesi toimitusaikaa, tarkista tämä kohta.

Jos tuote ei olekaan saatavana, siitä ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Tällöin jo maksetut rahat palautetaan sinulle viikon kuluessa, ellet halua vaihtaa tuotetta toiseen.

Jos tilauksessa olevilla tuotteilla on ilmoitettu tuotetiedoissa eri pituiset toimitusajat, toimitusaika on pisimmän toimitusajan mukainen.

2. Toimitustavat

  1. Paketti toimitetaan normaalisti lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen. Joskus paketit toimitetaan Postilla.
  2. Lisämaksusta tilaukselle voi valita kotiinkuljetuksen.
  3. Osa lähetyksistä kannetaan suoraan tilaajan postilaatikkoon, jolloin toimittajan on Posti.

Lähetämme sähköpostiisi toimitusvahvistuksen ja paketin seurantakoodin, kun tilauksesi on lähetetty sinulle.

3. Toimituskulu

Toimitus Postiin tai Matkahuollon toimipisteisiin on 5.50e. Yli 79e tilauksissa toimitus on maksuton. Jos olet tehnyt yli 99 euron tilauksen ja palautat siitä tuotteita niin, että lopulta tilauksen loppusumma jää alle 99 euron, laskutamme normaalin toimituskulun 5.5 euroa

Lisämaksusta tilaukselle on valittavissa myös kotiinkuljetus.

4. Hinta

Tuotteen hinta ilmoitetaan tuotteen tietojen yhteydessä ja ostoskorissa. Jos kuitenkin Minime.fi:ssä näytettävä hinta on tietoteknisestä tai inhimillisestä virheestä johtuen huomattavasti tuotteen normaalia hintatasoa alhaisempi, olemme sinuun yhteydessä asiasta.

Tuote myydään sillä hinnalla, mikä on esitetty tilaushetkellä. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Emme myy tuotteita Suomen ulkopuolelle.

5. Maksutavat

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia verkossa. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan. Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Klarna lasku, Klarna tili, Klarnan erikoiskampanjat, korttimaksut (Visa, Mastercard) ja verkkopankkimaksut (OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, POP, Aktia, S-Pankki).

Henkilötunnus on pakollinen vain Klarnan jälkikäteismaksutavoille. Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot, jotka löydät suoraan kassalta.

Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun puh. 09 425 99771 (ark. klo 8:00-18:00) tai asiakaspalvelu@klarna.fi. Lisää Klarnan maksutavoista ja yleisistä ehdoista löydät täältä (linkki: https://klarna.com/fi/ehdot).

6. Palautusoikeus

Nisuva oy:llä on oikeus olla toimittamatta tilausta, jonka voidaan päätellä johtavan asiakaspalautukseen. Minime.fi on tällaisessa tapauksessa yhteydessä tilaajaan.

Tuotteilla on 14 päivän ilmainen palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla ehdottomasti käyttämätön ja ehjässä alkuperäispakkauksessa. Jos tuotetta on käytetty ennen palauttamista, peritään jälleenmyyntihinnan alenemista vastaava korvaus.

Ilmoitathan palauttamisesta asiakaspalvelu@minime.fi niin saat palautusohjeet.

7. Tilauksen peruminen

Voit peruuttaa tilauksesi ennen kuin tuote on lähetetty sinulle. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa osoitteeseen: asiakaspalvelu@minime.fi. Jos tuote on jo ehditty lähettää, sovelletaan kohdan 6. Palautusoikeus ehtoja.

8. Virhe tuotteessa

Tavarassa on virhe, jos se ei vastaa lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan sitä, mitä voidaan katsoa sovitun (KSL 5:12). Myyjä vastaa virheestä, joka on ollut tavarassa luovutushetkellä, vaikka virhe ilmenisi vasta myöhemmin. Jos virhe ilmenee 6 kuukauden kuluessa tavaran luovutuksesta, sen oletetaan olleen tavarassa jo luovutushetkellä ja kuuluvan myyjän vastuulle (KSL 5:15). Ostaja voi vaatia virheen ensisijaisena oikaisuna joko tavaran korjaamista kohtuullisessa ajassa tai vaihtamista virheettömään ja toissijaisesti hinnanalennusta tai kaupan purkua. (KSL 5: 18 ja 19)

Kuluttajan on ilmoitettava virheestä myyjälle 14 päivän kuluessa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Mitä nopeammin virheen havaitsemisen jälkeen reklamoidaan sitä helpompi on asiaa selvittää. Kuluttajalla on kuitenkin aina oikeus reklamoida virheestä kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta.

9. Muuta tärkeää

Palvelu sisältää tekijänoikeudella ja tavaramerkkioikeudella suojattua aineistoa. Asiakkaalla ei ole ilman tekijän, oikeudenhaltijan tai Nisuva Oy:n yhteistyökumppaneiden kirjallista lupaa kopioida tai muuten hyödyntää Nisuva Oy:n omistamasta verkkokaupasta saamaansa aineistoa muutoin kuin omassa henkilökohtaisessa käytössään.

Nisuva Oy:llä on oikeus tilapäisesti sulkea palvelu tai sen osa teknisen vian vuoksi. Palvelimen mahdollinen ruuhkautuminen tai muu syy voi hidastaa kaupan toimintaa tai tehdä palvelun saavuttamattomaksi. Nisuva Oy ei vastaa teknisten vikojen, huoltojen tai asennustöiden aiheuttamista katkoksista, tietoliikennehäiriöistä eikä niistä mahdollisesti aiheutuvasta tiedon viivästymisestä, muuttumisesta tai katoamisesta aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista.

Häiriötilanteissa voi olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Nisuva Oy pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan ilmoittamatta siitä etukäteen. Jo tilatut tuotteet ja näin ollen tilaukset, joissa on syntynyt sopimussuhde noudattavat sitä sopimusta, jonka asiakas on hyväksynyt tilausta tehdessään. Asiakkaan tulee ennen tilauksen tekemistä tutustua voimassaoleviin toimitusehtoihin Nisuva Oy:n verkkosivuilla.

Nisuva Oy ei korvaa välillisiä vahinkoja tai ylivoimaisesta esteestä johtuvia vahinkoja.

Nisuva Oy ei myöskään korvaa asiakkaan tai kolmannen osapuolen vastuulla olevista seikoista aiheutuvia vahinkoja eikä Nisuva Oy:llä ole korvausvelvollisuutta näiden käyttöehtojen mukaisien oikeuksien käytöstä. Nisuva Oy:n vastuu rajoittuu enimmillään Suomen lakien pakottavien säännösten mukaan.

Osapuolet vapautuvat velvoitteistaan ja velvollisuuksistaan maksaa korvausta, jos velvoitteiden rikkominen tai niiden täyttämättä jättäminen johtuu ylivoimaisesta esteestä. Tällainen tapahtuma voi olla esimerkiksi sota, kapina, pakko-otto tai takavarikko yleiseen tarpeeseen, energiajakelun keskeytys, työselkkaus, tulipalo, ukonilma tai muu luonnonilmiö, kolmannen osapuolen aiheuttama kaapelivaurio tai muu vaikutuksiltaan vastaava ja epätavallinen osapuolista riippumaton syy. Nisuva Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Mahdolliset riita-asiat pyritään aina ensisijaisesti sopimaan asiakkaan ja Nisuva Oy:n kesken. Mikäli sopimukseen ei päästä, riita ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa tai kuluttaja-asiakkaiden osalta asiakkaan kotipaikan käräjäoikeudessa.

Yhteystiedot
Nisuva Oy
JHC
Hirsalantie 11
02420 Kirkkonummi
Y-tunnus: 2620773-9

Asiakaspalvelun sähköposti: asiakaspalvelu@minime.fi
Minime.fi